tiistai 11. syyskuuta 2012

Siemen

"Taivasten valtakunta on sinapinsiemenen kaltainen, jonka mies otti ja kylvi peltoonsa. Se on kaikista siemenistä pienin, mutta kun se on kasvanut, on se suurin vihanneskasveista ja tulee puuksi, niin että taivaan linnut tulevat, ja tekevät pesänsä sen oksille." Matt 13:31-32

Miten mieltä ylentävää! Voimme Jumalan työtovereina kylvää pienen pienen siemenen ja Jumala antaa kasvun, siten kuin hän haluaa. Tämä antaa työniloa ja voimaa olla sillä paikalla mihin Jumala on kunkin kutsunut.

1 kommentti:

  1. 2Moos 4:10-13
    Niin Mooses sanoi Herralle:"Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kun sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli."
    Ja Herra sanoi hänelle:"Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
    Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
    Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa! Niin Herra vihastui ja antoi Aaronin avuksi. OPETAN TEILLE, mitä teidän on tehtävä. 14-15

    - miten usein olen sanonutkaan Ei minusta ole. Joku muu osaa paremmin. Kiitos rakas Taivaan Isä, ettet ole vihastunut. Olet ollut kärsivällinen ja olet antanut työtoverin avukseni. Hänellä on sujuvampi kieli ja ajatus. Kiitos, ettei kivut ja uupumus ole olleet esteenä työssäni, johon olet minut kutsunut. Olet tullut voimakseni niin monta kertaa.
    -Jumala annoit työnäyn. Sinä KUTSUIT minua ja minä annoin tyhjät käteni sinun käyttöösi.
    Kiitos, että saan luottaa armoosi. Luottaa, että syntini sovitit ristillä. Minun puutteeni eivät ole este, eikä pahat tekoni. Armosta sinä voit toimia kauttani. Tämä on sinun juttusi. Olen vain väline. Sinä teet työn. Lahjaksi sinä annat. Kiittäen otan vastaan,
    Sinä olet minut luonut ja tiedät hyvin mihin minusta on. Oleellista ei ole se, mitä itse itsestäni uskon, vaan se, KUTSUUKO JUMALA. Jos Jumala kutsuu, on paras TOTELLA, vaikken olisikaan omasta mielestäni sopiva. Vastuu on kutsujan. Uskon myös, että hän antaa myös tarvittavat lahjat. Kiittäen jään tähän luottamukseen. Rukoilen Pyhän Hengen läsnäoloa, kun olen käytössäsi! Sinun sanasi opettaa ja myös eheyttää. Siksi Raamatun sana on niin tärkeä ohjenuora.
    Minun turvani on ikiaikojen Jumala ja minua kantavat turvalliset käsivarret. Taivaan Isän sylistä saan voiman mennä eteenpäi
    Kuormasta tulee keveä kun ajattelee,että tekijä on Jumala. Mieli virvoittuu, kun etsii Jumalaa.
    Ps69:33 Nöyrät näkevät sen ja riemuitsevat; elpyköön teidän sydämenne, teidän, jotka etsitte Jumalaa. Miellyttäköön kiitokseni Herraa 32
    Minä olen kurja ja kipua täynnä, mutta sinä, Jumala autat minut turvaan. Minä ylistän lauluun Jumalan nimeä,kunnioitan sitä kiitoksin. 31
    - kiitoksesta mieli virvoittuu.


    Onnellisia ne, jotka saavat voimansa sinusta, ne, jotka kaipaavat pyhälle matkalle.
    Kun he kulkevat vedettömässä laaksossa, sinne puhkeaa virvoittava lähde,
    ja sade antaa heille siunauksensa. ( Uusik.) Kun he käyvät Kyynellaakson kautta, he
    muuttavat sen lähteitten maaksi, ja syyssade peittää sen siunauksilla.( Vanh.kään.)
    Askel askeleelta heidän voimansa kasvaa, ja he saapuvat Siioniin Jumalan eteen. Ps84:6-8

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.