lauantai 15. joulukuuta 2012

Uusi Sydän

"Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne. Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen. Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vallattu minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne." Hes 36:26-27

Miten lohduttavaa tämä on, Jumala antaa meille uuden sydämen, Hänen Hengensä sisimpäämme, jotta vaeltaisimme Hänen teitänsä ja tekisimme Hänen tekojansa. Itsessämme emme voi muuta kuin ulkokultaisesti vaeltaa hyvän ihmisen mallin mukaan, mutta Jumala voi meille antaa tuntevan, empaattisen, ja lähimmäisestämme huoltapitävän sydämen, myös sen lähimmäisen huolta, joka on meille outo ja oudon värinen ja makaa lyötynä tien vieressä kuten laupiaan samarialaisen tapauksessa, ainoastaan samarialaisen auttoi pahasti lyötyä lähimmäistään, kaikki hyvät ihmiset meni täällä ohi auttamatta. Tässä on Joulun Sanoma, Jeesus tuli auttamaan meitä: Hoosianna, ja Hän tulee luoksemme lähimmäisenä, mutta uuden sydämen saamme Sanan, ehtoollisen ja kasteen kautta. Avatkaamme sydämme Joulun Lapselle, Tule Herra Jeesus Joulumme siunaamaan.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.