torstai 29. elokuuta 2013

Ilo

Sinä teet minulle tiettäväksi elämän tiet, sinä täytät minut ilolla kasvojesi edessä. Apt 2:28

Iloa kaipaamme elämäämme, mistä löydämme kestävän ilon, joka ei vaihdu elämämme kohtaloiden mukana, vaan pysyy meissä? Jumalan sana puhuu elämän tiestä, jonka Jumala meille kertoo ja antaa ilonsa meille, kun Hänen kasvojensa edessä viivymme. Mistä löydämme tien Jumalan luo? "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kautta" sanoo Jeesus (Joh 14:6). Tie rakastavan Isän luo on Herra Jeesus Kristus ja sen tien voi jokainen löytää. "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee", sanoo Herramme (Ps 32:8) ja vielä "te saatte ilolla ammentaa pelastuksen lähteistä" (Jes 12:3). Ammentaa, ei vain pienellä lusikalla, vaan Jumala antaa iloa runsain mitoin ja se ilo tulee Jeesuksen sanoista: "Tämän minä olen teille puhunut, että minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi" Joh 15:11. Jeesuksen luona voimme iloita ja vaikka murhe täyttäisi sydämme ja huolet painaisivat, voimme rukoilla Jumalaamme näyttämään meille tien Jeesuksen kasvojen eteen Hänen armahdettavakseeen ja Hänen hoitoonsa. Jeesuksen kasvojen edessä voimme levätä ja odottaa, että Hän hoitaa ja vielä täyttää sydämme ilollaan. Mummoni sanoi vanhan psalmin tavoin: ehtoolla on itku seurana, mutta aamulla jo ilo. Ammentakaamme ilolla pelastuksemme lähteestä, Jeesuksen sanoista, ne eivät koskaan katoa eivätkä muutu, vaan Hän rakastaa aina meitä, joiden puolesta Hän on kuollut, jotta voisi antaa meille iankaikkisen elämän ja kestävän ilon Hänen kasvojensa edessä.


1 kommentti:

  1. "Ehtoolla on itku vieraana, mutta aamulla ilo."
    - löytyy psalmista 30:6
    - saan mennä Taivaan Isän luokse ja hän antaa minulle ilon - elämän. Lohtu on siinä,
    että ilo on Juman olemuksessa eikä minussa. Jumalan olemus on hyvä. Ei tarvitse
    itse ponnistella. Rauhasta ja vapaudesta käsin huomaa ympärillään olevan ilon.

    Pysähdy
    odota
    kuuntele.
    Se on tässä lähellä:
    perhosen lento
    pääskysen kaari.
    Ilo.
    Ja laulu. Lähellä.
    Ihan lähellä. Maaria Leinonen - Aurinko pälviä

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.