keskiviikko 21. elokuuta 2013

Tarkoitus

Sillä kaikki tapahtuu teidän tähtenne, että aina enenevä armo yhä useampien kautta saisi aikaan yhä runsaampaa kiitosta Jumalan kunniaksi. 2 Kor 4:15

Tarkoitus? Olen kipeä ja särkee, en voi tehdä sitä mitä haluaisin, mihin minä kykenen ja mitä ja ketä varten olen? Ahdistus ja kipu, olisiko sillä tarkoitus? Kenelle elän? Jumala tarvitsee juuri minua ja Sinua, hänellä on tehtävä minulle ja Sinulle, monesti se tehtävä käy ahdistuksen ja kivun kautta, kuten Jeesuksella ja Paavalilla. 'Kaikessa ahdistuksissamme oli myös Hänellä (Jeesus) ahdistus ja meidän kipumme Hän kantoi'. Jeesus on Jumala, mutta myös ihminen (tosin ilman vääryyttä), joten Hän tietää mitä on kipu ja ahdistus ja ihmisten halveksunta ja alaspainaminen. Kuitenkin Hän juuri ahdistuksissamme kantaa meitä ja rukoilee puolestamme, jotta me sillä ahdistuksella, jota koemme, voisimme auttaa lähimmäistämme, joka apuamme tarvitsee. Moni etsii apua ja ystävää, tukea ja lohdutusta, Jeesus on ystävä ja tuki hädän aikana ja auttaa. Voimme olla Jeesuksen käsinä, jalkoina, tai sydämenä jollekin apua tarvitsevalle lähimmäisellemme ja rukoilla hänen puolestaan. Jollemme muuta voi, niin rukoilla, 'vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras'. Jumala kyllä sitten lähettää jonkun auttamaan lähimmäistämme, jos itse emme pääse paikalle.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.